top of page
Icon BW-03_edited.png
Back Vasikh Syntages.jpg

Εταιρεία

Στο τέλος του 1999 ο όμιλος εταιριών του Ι. Φιλίππου εξαγόρασε μια από τις πιο ιστορικές πτηνοτροφικές επιχειρήσεις, την ΑΦΟΙ ΜΙΜΙΚΟΥ ΑΕ η οποία βρίσκονταν σε καθεστώς διαχείρισης από την ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ. Η εξαγορά έγινε από την ΚΑΝΑΚΙ ΑΕ που ανήκε στον όμιλο και στη συνέχεια μετονομάστηκε σε HELLENIC QUALITY FOODS (HQF) για να ενσωματώσει τις δύο δραστηριότητες, τόσο αυτή των ζυμών, όσο και αυτή των πουλερικών.

Η αγορά του κοτόπουλου το 1999 είχε 3 χαρακτηριστικά που από τη μια εξηγούσαν γιατί η αγορά δεν εμφάνιζε τις τάσεις που εμφανίζονταν στην Ευρώπη, ενώ παράλληλα έδινε την ευκαιρία σε μια εταιρία που θα μπορούσε να τα εκμεταλλευτεί, για μεγάλη ανάπτυξη. Τα χαρακτηριστικά αυτά ήταν:

1. Το κοτόπουλο, μέχρι το 1999, προσφερόταν κυρίως ως «μη επώνυμο» προϊόν, μέσω των κρεοπωλείων, όπως και τα υπόλοιπα είδη κρέατος. Αυτό καθιστούσε πρακτικά αδύνατη την  αναγνώριση από τον καταναλωτή της  ύπαρξης προϊόντων με ειδικά ποιοτικά χαρακτηριστικά. Με δύο λόγια, και παρόλο που έγιναν στο παρελθόν κάποιες μικρές προσπάθειες, στο μυαλό του καταναλωτή μέχρι εκείνη τη στιγμή, όλα τα κοτόπουλα ήταν ίδια.

2.  Σχεδόν το 95% της συνολικής ελληνικής παραγωγής διετίθετο στην αγορά ως ολόκληρο κοτόπουλο. Ανεξάρτητα από την προτίμηση  του καταναλωτή προς κάποιο συγκεκριμένο τύπο κρέατος κοτόπουλου  (π.χ. φτερούγες, μπούτια, στήθος κ.λπ.) ήταν υποχρεωμένος να αγοράσει ολόκληρο το ζώο, κυρίως γιατί οι παραγωγοί πουλερικών δεν μπορούσαν να αντιμετωπίσουν το κόστος της φύρας του τεμαχισμού.

3. Ενώ στην υπόλοιπη Ευρώπη τα νωπά προϊόντα με βάση το κοτόπουλο (αλλαντικά, παναρισμένα προϊόντα, προψημένα κ.λπ.) κατείχαν το 40 – 50% της κατ’ όγκον κατανάλωσης, στον Έλληνα καταναλωτή δεν προσφέρονταν τέτοια προϊόντα με την ποιότητα, τη μορφή και την ποικιλία που θα ευνοούσε την κατανάλωσή τους.

Η HQF, εντοπίζοντας αυτές τις αδυναμίες, προχώρησε κατ’ αρχήν αμέσως  μετά την εξαγορά της MIMIKOS στην κατάργηση της παραγωγής και διάθεσης ανώνυμων, ασυσκεύαστων προϊόντων MIMIKOS. 

Από τον Ιανουάριο του 2000 όλα τα προϊόντα MIMIKOS διατίθενται μόνο συσκευασμένα.  Έτσι, αφενός μεν αυξάνεται η προστασία τους από τυχαίες εξωτερικές επιμολύνσεις, αφετέρου δε ο καταναλωτής γνωρίζει τον παραγωγό του κοτόπουλου, την προέλευσή του, καθώς και όλα τα στοιχεία του (ημερομηνία σφαγής και λήξης κ.λπ.)

Με την καθιέρωση του επώνυμου συσκευασμένου κοτόπουλου στην ελληνική αγορά, ο καταναλωτής μπορεί πλέον να είναι βέβαιος τόσο για τα παραπάνω κρίσιμα στοιχεία του προϊόντος (ποιος το παρήγαγε και πότε), όσο και για τα τυχόν πρόσθετα χαρακτηριστικά του (όπως, για παράδειγμα, η πιστοποιημένη 100% φυτική διατροφή). Έτσι, άνοιξε ο δρόμος για κοτόπουλα με ειδικά πρόσθετα ποιοτικά χαρακτηριστικά ενώ, παράλληλα, απαντήθηκαν απορίες του τύπου «πόσο φρέσκο είναι αυτό το κοτόπουλο;» ή «είναι πράγματι ελληνικό κοτόπουλο;».

Το δεύτερο βήμα, μερικούς μήνες μετά και αφού έγινε μια σειρά από επενδύσεις σε εξοπλισμό, ήταν η τοποθέτηση στην αγορά μιας πλήρους σειράς από προϊόντα τεμαχισμού, δηλαδή επώνυμα συσκευασμένα μέρη κοτόπουλου. Έτσι πλέον ο καταναλωτής μπορεί να επιλέξει εάν επιθυμεί να καταναλώσει το στήθος, τη φτερούγα ή το φιλέτο, χωρίς να χρειάζεται να αγοράσει ολόκληρο το κοτόπουλο. Η HQF ήταν η πρώτη ελληνική εταιρεία που πρόσφερε στους καταναλωτές επώνυμα και συσκευασμένα όλα τα είδη κρέατος κοτόπουλου.

Στα μέσα του 2001, τοποθετήθηκε στην αγορά η πρώτη σειρά από προϊόντα με βάση το κρέας από κοτόπουλο. Πρόκειται για νωπά προϊόντα που παράγονται από ελληνικά κοτόπουλα MIMIKOS και απαιτούν ελάχιστη προπαρασκευή πριν καταναλωθούν. Τέτοια προϊόντα είναι τα παναρισμένα φιλέτα, τα σνίτσελ, τα nuggets, τα μπιφτέκια κ.λπ. ενώ έκτοτε η ποικιλία συμπληρώνεται συνεχώς. 

Το 2002 κυκλοφόρησν και προϊόντα τύπου αλλαντικών (παριζάκι, φιλέτο κοτόπουλο, λουκάνικα κ.λπ.), πάντα στην ίδια φιλοσοφία. Με τα προϊόντα αυτά δίνεται η ευχέρεια στον καταναλωτή να απολαύσει με εναλλακτικούς τρόπους το κρέας των πουλερικών, χωρίς να χρειάζεται να κάνει συμβιβασμούς στις απαιτήσεις του σε γεύση ή σε ποιότητα.

Το κρίσιμο χαρακτηριστικό για την επιτυχία αυτών των προϊόντων είναι ότι παράγονται από νωπά ελληνικά κοτόπουλα MIMIKOS, έχουν πολύ υψηλή ποιότητα, δεν υποχρεώνουν τον Έλληνα καταναλωτή να κάνει γευστικούς συμβιβασμούς, ενώ ταυτόχρονα δίνουν λύσεις τόσο στο πρόβλημα της ποικιλίας στο καθημερινό τραπέζι, όσο και της χρονικής πίεσης που επιβάλλει ο σύγχρονος τρόπος ζωής στην Ελληνίδα.
Με τα παραπάνω βήματα, η HQF τοποθέτησε την κατανάλωση κοτόπουλου στην Ελλάδα σε νέες βάσεις.

Ακολουθώντας την ίδια αυτή φιλοσοφία, το τμήμα έρευνας και ανάπτυξης της εταιρείας σχεδιάζει και νέες σειρές από προϊόντα πουλερικών, για να δώσει στον καταναλωτή ακόμα μεγαλύτερο εύρος επιλογών.
Προκειμένου να γίνει δυνατή η παραγωγή των νέων προϊόντων αλλά και, ταυτόχρονα, να εφαρμοσθεί η επιχειρηματική φιλοσοφία του Ομίλου και στον κλάδο των πουλερικών, έγιναν μια σειρά από σημαντικές επενδύσεις στην παραγωγή και τη διακίνηση των προϊόντων.
Στην παραγωγή αναβαθμίσθηκαν το εκκολαπτήριο, το εργοστάσιο ζωοτροφών και οι φάρμες, ενώ κατασκευάσθηκε ένα νέο σφαγείο, τεμαχιστήριο και τυποποιητήριο. Η μονάδα αυτή αποτελεί, κατά κοινή παραδοχή, μια από τις πλέον σύγχρονες και πρωτοποριακές μονάδες παγκοσμίως στο χώρο.

Στη διακίνηση αντικαταστάθηκε όλος ο στόλος των φορτηγών με νέα σύγχρονα οχήματα με ψυκτικό θάλαμο ικανό να διατηρήσει το προϊόν στη σωστή θερμοκρασία ανεξάρτητα από τις εξωτερικές καιρικές συνθήκες ενώ, παράλληλα, κατασκευάσθηκαν επτά νέα κέντρα διανομής σε ολόκληρη την Ελλάδα, με σύγχρονες ψυκτικές εγκαταστάσεις, ώστε να διασφαλίζεται απόλυτα ο κύκλος ψύξης από την παραγωγή μέχρι το κατάστημα πώλησης. 

Η εξαγορά, η αναβάθμιση του εργοστασίου ζωοτροφών, ο εκσυγχρονισμός του εκκολαπτηρίου, η ανάπλαση των φαρμών, η κατασκευή του νέου εργοστασίου σφαγής – τεμαχισμού – τυποποίησης, τα νέα κέντρα διανομής και ο νέος στόλος φορτηγών-ψυγείων συνθέτουν τη μεγαλύτερη επένδυση που έγινε στην Ευρωπαϊκή Πτηνοτροφία τα τελευταία χρόνια:  80 εκατομμύρια ευρώ.

Στόχος της HQF, από την πρώτη στιγμή, ήταν να δώσει στα προϊόντα MIMIKOS τα χαρακτηριστικά που διακρίνουν όλα τα προϊόντα των εταιρειών του Ομίλου, δηλαδή υψηλή ποιότητα, υψηλή διατροφική αξία και απόλυτη ασφάλεια. 

Αυτό επιτυγχάνεται με ένα αυστηρό και σωστά οργανωμένο σύστημα διασφάλισης ποιότητας σε όλα τα στάδια της παραγωγικής διαδικασίας, σε συνδυασμό με τη λειτουργία των τμημάτων ποιοτικού ελέγχου και έρευνας και ανάπτυξης.

Η παραγωγή των πουλερικών ΜΙΜIΚΟS από την HQF είναι πλήρως καθετοποιημένη, από το αυγό μέχρι και την παράδοση του έτοιμου προϊόντος στο κατάστημα πώλησης, με αποτέλεσμα ο έλεγχος να καθίσταται ευχερέστερος. Συγκεκριμένα, έχοντας τον απόλυτο έλεγχο κάθε βήματος της παραγωγικής διαδικασίας και κάθε πρώτης ύλης που ενσωματώνεται στο τελικό προϊόν, η HQF μπορεί να εφαρμόσει ένα αυστηρό σύστημα προληπτικών ποιοτικών ελέγχων, ώστε να γνωρίζει με βεβαιότητα ότι τα τελικά προϊόντα θα πληρούν όχι μόνο τις προδιαγραφές της Ελληνικής και Κοινοτικής Νομοθεσίας, αλλά και μια σειρά από πρόσθετες προδιαγραφές που η ίδια οικειοθελώς έχει θεσπίσει για τα προϊόντα της, λόγω της φιλοσοφίας που έχει για απόλυτη ποιότητα.

bottom of page